خدمات اصلاح و مدیریت روابط بین فردی

اصلاح و مدیریت روابط
اصلاح و مدیریت روابط
قیمت:3000000.00IRT
افزودن به سبد خرید

از نیازهای پایه انسان داشتن روابطی دوستانه و قوی با اطرافیانش است. در ارتباط، فرد و طرف مقابلش دو نقش اصلی را دارند، اما اثر سایرین و محیط نیز در ارتباط بین افراد موثر است. مهارت برقراری ارتباط موثر از مهم‌ترین پیش‌بینی کننده‌های سلامت روبط بین فردی به شمار می‌آید. دسته بندی روابط به سه دسته تازه آغاز شده روابط طولانی مدت روابط شروع نشده و روابط پایان یافته باعث می شود تا بتوان ساده تر به مدیریت روابط برسیم. در این میان جنبه های مختلفی در رابطه وجود دارد که مدیریت آن را پیچیده می کند. جنبه های مختلف رابطه:

جنبه عاطفی

 مدیریت جنبه های مختلف رابطه در حل نیازهای فردی و اجتماعی برای افراد اهمیت ویژه پیدا می کند. چرا افراد به ساخت روابط جدید می پردازد؟ چرا سعی می کنند روابط قبلی خود را توسعه دهند؟ همه موارد مربوط به رابطه به علت نیاز های افراد است. در این میان برخی از جنبه ها اهمیت بیشتری می یابند. وقتی یک شخص رابطه ای را به خاطر جنبه عاطفی آن برمی گزیند سعی می کند تا از نهادهای عاطفی خودش و نیازهای جمعیت آن سود ببرد. در جنبه عاطفی نقش افراد می تواند در یکی از گروههای والد کودک و بالغ قرار بگیرد. مدیریت جنبه عاطفی به سلامت جسم نیز کمک می کند روابطی که از جنبه عاطفی لطمه خورده باشند به آسیب های روان تنی نیز ممکن است بیانجامد. جنبه عاطفی عامل آغازین بسیاری از روابط است. همچنین عامل پایداری رابطه نیز تا حدود بسیاری به جنبه عاطفی برمیگردد.

جنبه اجتماعی

در جنبه اجتماعی روابط برای ساختارهای اجتمایی و دریافت احترام و نقشه های سودمند در اجتماع پایه گذاری می شود. نیازها در جنبه اجتماعی به مسائل فرهنگی و نقش ها در ساختار اجتماعی ونیز شکل ساخت اجتماع بستگی دارد. در برخی از شکل های اجتماع افراد تنها سود چندانی نمی برند. در این گونه شکل های اجتماعی گروههای چند نفری از مزایای بهره گیری از امکانات بهتر محیطی برخوردار می شوند. امروز تعداد جوامعی که به فرد فرد افراد ارزش میدهند کمتر شده است. امروز حتی در سامانه های ارتباطی تلاش می شود تا گروه هایی تشکیل شوند. گروه ها عامل ساخت اجتماع هستند. گروه ها می توانند بنیه های سازنده ارزشهای بعدی فرهنگی باشند. هرچه بیشتر روابط بین افراد قوی تر، پایدار تر و طولانی مدت تر باشد احتمال تشکیل گروه های موفق بیشتر است. افراد در جنبه اجتماعی بسته به شکل اجتماعی به دنبال رفع نیاز هایی هستند که در قالب نیاز فردی و اجتماعی شکل گرفته اند. و راهی به جز ایجاد روابط برای حل آن نیازها نیست. تشکیل خانواده صرفاً ریشه در جنبه عاطفی ندارد بلکه بسیاری از نیازهای افراد برای تشکیل خانواده را اجتماع تعریف کرده است. در بسیاری از جوامع افراد متاهل امکانات اجتماعی را کسب می کنند و افراد مجرد ولو با ارتباط های زیاد و روابط عمومی های قوی از امکانات اجتماعی کمتری بهره می برند.

جنبه اقتصادی

در جنبه اقتصادی افراد نیازهای مالی خود را به عنوان اصلی ترین محرک ایجاد روابط به کار میبرند. تعاونی ها، شرکت ها، ساختارهای مالی و حتی تولیدی های گروهی با این نیاز روابطی را شکل می دهند. روابطی که بر پایه اقتصادی هستند در برخی از مواقع روابط کاری نامیده می شوند. اما روابط کاری هم تک بعدی نیستند. در بسیاری از روابط کاری جنبه های اجتماعی نقش پررنگی دارد حتی جنبه عاطفی نیز در روابط کاری درگیر می شود در مورد انسان پیدا کردن عوامل تک اثره بسیار محدود است. در روان و ذهن انسان بسیاری از عوامل چند اثر هستند و چندین اثر عامل را به وجود می‌آورد. که منجر به یک رفتار انسانی میشود. رفتارها نمود آن چیزی هستند که در ذهن و فکر انسان در حین رابطه هایش وجود دارد.

در این طرح که امروز به عنوان محصول جدیدی از ای نهنگ ارائه شده است هدف اصلی مدیریت روابط با با استفاده از تحویل رفتار صحیح، شناخت وضعیت فعلی رابطه، شناخت نیازها و جنبه های مختلف رابطه و مدیریت این موارد می باشد. استفاده از تکنیک های شناختی مثل بررسی برداشت هایی که از زبان بدن افراد بر می آید کمک می کند تا به برداشت صحیح تر از آنچه که در رابطه در حال اتفاق افتادن است برسیم. در این طرح به روابط عمق تر اجتماعی، مدیریت ازدواج، زبان بدن، رمزشناسی رفتار زوجین، رفتارهای خانواده ،مدیریت در خانه، اصلاح روابط آسیب دیده، مدیریت سوگ، معروفیت ومدیریت شهرت می پردازیم.